e-faktura
Podstawowe informacje o e-Fakturze:
1. Faktura elektroniczna zastępuje tradycyjną fakturę papierową.
2. Informacja o udostępnieniu e-Faktury przesyłana jest na adres e-mail podany przez Państwa, w formularzu zgody na otrzymywanie e-Faktur.
Zasady wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej:
1. Podstawą prawną wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej jest art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
2. Sprzedawca wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność treści.
3. Formatem faktury w formie elektronicznej jest PDF (Portable Document Format).
4. Do podglądu oraz weryfikacji przesłanej faktury służy bezpłatne oprogramowanie „Adobe Acrobat Reader”, które Klient pobierze i zainstaluje we własnym zakresie. Oprogramowanie dostępne do pobrania na stronie http://get.adobe.com/reader/
5. Formularz zgody na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej powinien zawierać dane pozwalające zidentyfikować Klienta oraz zostać poświadczony jego podpisem.
6. Faktury mogą być wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej od dnia następującego po dniu, w którym Sprzedawca otrzymał prawidłowo wypełniony formularz akceptacji, pod warunkiem, że podany przez Klienta adres e-mail jest poprawny, a tym samym faktura będzie mogła zostać skutecznie doręczona.
7. Klient jest uprawniony do wycofania akceptacji, o której mowa w pkt 6. W przypadku wycofania akceptacji według wzoru oświadczenia udostępnionego przez Sprzedawcę, Klient powinien niezwłocznie powiadomić o wycofaniu zgody Sprzedawcę.
8. Wycofanie akceptacji wymaga podania w formie pisemnej danych identyfikacyjnych Klienta zgodnie ze wzorem wycofania zgody.
9. Akceptacja nie wyłącza prawa Sprzedawcy do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej.
10. Faktura w formie elektronicznej będzie dostarczana do Klienta z adresu efaktura@dambis.pl za pośrednictwem poczty elektronicznej.
11. Zmiana adresu e-mail, na który przesyłane będą faktury może być dokonana przez Klienta w sposób pisemny.
12. W przypadku braku powiadomienia przez Klienta Sprzedawcy, o zmianie adresu e-mail, wszelka korespondencja kierowana na dotychczasowy adres e-mail jest uważana za prawidłowo doręczoną i wywołuje wszelkie skutki prawne. Klientowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo ich poprawiania.